Sunday, April 15, 2012

Styrelsemöte och bärhjälp

Igår var det UFO-Sveriges styrelsemöte i AFU. Jag kunde tyvärr inte vara med eftersom jag hade mitt helgpass på stadsbiblioteket. Sannolikt hade jag inte kunnat vara med ändå eftersom min envisa feber och förkylning inte vill släppa. Det får väl bli vårdcentralen i veckan. Tråkigt att inte kunna träffa UFO-Sverigegänget men Anders Liljegren och Tobias Lindgren tog väl hand om det praktiska.

Styrelsemöte i AFU. Fr v Håkan Ekstrand, Carl-Anton Mattsson, Gunnar Karlsson, Tobias Lindgren, Rickard Andersson, Mats Nilsson

När så många var samlade kunde vi också få en effektiv och snabb hjälp med att flytta över bokkartonger från biblioteket till nya Evanslokalen. Nu står det rader med kartonger efter väggarna och i morgon skall Anders sortera dom i avdelningar och flytta allt från entrén eftersom hyllorna från Ikea kommer på tisdag.

Boklådor i Nya Evansbiblioteket

En nyhet är vi nu tillsammans med UFO-Sverige hyr vår tionde lokal i området. Den kommer att fungera som UFO-Sveriges boklager samt förvaringsutrymme för alla utställningar som samlats under åren. Som vanligt hade Clas Svahn med sig en massa material som skall sorteras och katalogiseras. Jag passade på att låna hem del fyra av Haunted skies skriven av den före detta polismannen John Hanson och hans partner Dawn Holloway. Det är ett imponerande flerbandsverk som presenterar brittiska uforapporter från 1940 till dagens datum.


Många vet att jag samlar på ugglor och den här gången hade Gunnar Karlsson med sig två vackra exemplar. Han fick med sig en elefant jag hittat. Gunnar samlar som bekant på elefanter. Dessutom låg i min hylla några mindre ugglor som jag misstänker kommer från Carl-Anton Mattsson. Stort tack.